مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 08:412023-07-06اقتصادي

عرصه های بیابان در خراسان جنوبی بیش از یک میلیون هکتار افزوده شد 


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از سال 95 تاکنون یک میلیون و 170 هزار هکتار به عرصه های بیابانی و مستعد فرسایش بادی استان اضافه شده است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از سال 95 تاکنون یک میلیون و 170 هزار هکتار به عرصه های بیابانی و مستعد فرسایش بادی استان اضافه شده است.

علیرضا نصرآبادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: 14 میلیون و 562 هکتار وسعت عرصه های ملی در خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه از طرفی وسعت کانون های فرسایش بادی نیز در حال افزایش است، تصریح کرد: با توجه به حجم و وسعت کانون های فرسایش بادی در خراسان جنوبی، اکنون عملیات مقابله با بیابان زایی در کانون هایی با شدت زیاد و متوسط انجام می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: براساس آمار بازنگری کانون های فرسایش بادی در سال 95 خراسان جنوبی دارای 28 کانون فرسایش بادی با مساحت یک میلیون و 386 هزار و 741 هکتار بود، اما این آمار در سال 99 به 32 کانون فرسایش بادی به مساحت دو میلیون و 112 هزار هکتار افزایش یافت.

نصرآبادی ادامه داد: از 15 میلیون هکتار مساحت خراسان جنوبی در سال 95 سه میلیون و 121 هزار هکتار آن تحت تاثیر فرسایش بادی بود که اکنون به چهار میلیون 168 هزار و 200 هکتار افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرصه های بیابان در خراسان جنوبی بیش از یک میلیون هکتار افزوده شد 

عرصه های بیابان در خراسان جنوبی بیش از یک میلیون هکتار افزوده شد